عمومی

آموزش دوخت کاور مبل سلطنتی صفر تا صد

آموزش دوخت کاور مبل سلطنتی صفر تا صد

آموزش دوخت کاور مبل سلطنتی

مبلمان در دکوراسیون و فضای داخلی منزل امروزه جایگاه منحصر به فردی پیدا کرده اند و اغلب به منظور جلوگیری از فرسوده شدن مبلمان و حفظ زیبایی آن‌ها از کاور مبل استفاده می‌شود. دوخت کاور مبل یکی از راهکارهای کم هزینه و مفید برای حفظ زیبایی و تازگی مبلمان می‌باشد از‌این رو بهتر است آن را آموزش ببینید.‌این نکته را به خاطر داشته باشید که کاور مبل مانند انواع کوسن مبل از تنوع بالایی برخوردار است و استفاده از آن‌ها سلیقه‌ای است و می‌توان آن را به راحتی دوخت.

مبلمان سلطنتی از جمله وسایل لوکس و گران قیمت منزل محسوب می‌شوند از‌این رو امکان تعویض آن‌ها در مدت زمان کوتاه وجود ندارد. برای حفظ زیبایی و تمیز نگه داشتن مبلمان سلطنتی استفاده از کاور مبل گزینه بسیار مناسبی است. از‌این رو دوخت کاور مبل مناسب با پارچه‌ای با جنس مرغوب بر اساس نوع مبلمان و آموزش دیدن دوخت آن با توجه به مهارت خانم‌ها در خیاطی در منزل امکان پذیر است و برای نو نگه داشتن مبلمان سلطنتی راهکاری هوشمندانه به نظر می‌رسد.

 

 

آموزش دوخت کاور پارچه‌ای مبل سلطنتی

در مرحله نخست دوخت کاور مبل سلطنتی تمامی‌بخش‌های مبل باید به صورت دقیق اندازه گیری شوند. پس از‌این که هر بخش اندازه گیری شد، آن را روی کاغذ یادداشت کنید و اندازه هر بخش از مبلمان را به صورت جداگانه و مشخص همراه با نام بخشی که اندازه آن گرفته شده است یادداشت کنید.

پس از‌این که تمام بخش‌ها را اندازه گیری کرده و آن‌ها را یادداشت نمودید، برای بخش‌های منحنی و یا دارای طرح باید اقدام به طراحی الگوی مناسب با شکل آن نمایید. برای‌این منظور اغلب از کاغذ روغنی استفاده می‌شود. کاغذ روغنی را باید روی بخش‌هایی که دارای طرح‌های خاص هستند سنجاق کنید تا به طور کامل ثابت شود. در مرحله بعد به آرامی‌و با اندکی دقت طرح مورد نظر باید روی کاغذ کشیده شود. توصیه می‌شود برای‌این کار از ماژیک سی دی استفاده کنید زیرا نوک آن باریک و نرم است و قابلیت پاک شدن نیز ندارد.

در مرحله بعد دوخت کاور مبل نهایت دقت را به کار گیرید تا نوع طرح و مدل کاور مطابق با مدل مبل سلطنتی شما اندازه گیری شود. پس از‌این که اندازه گیری‌ها به اتمام رسید و طرح‌ها کشیده شد پارچه مورد نظر را برش دهید. در صورت استفاده از پارچه‌های گلدار دقت کنید طرح گل‌ها در یک جهت باشند. دقت کنید در زمان برش الگوها به سمت بالا یا پایین قرار نداشته باشند.

در‌این مرحله از دوخت کاور مبل دقت کنید تمام بخش‌ها روی یک لایه پارچه انجام گیرند به نحوی که سمت چپ، راست و پشت و روی پارچه به طور کامل مشخص باشند. بهتر است الگوها را از سمت روی پارچه برش دهید تا در مراحل بعد با مشکل خاصی مواجه نشوید.

به منظور دوخت کاور مبل باید به صورت مرحله‌ای و یک به یک برای مبل‌ها کاور تهیه کنید. بدین معنا که ابتدا الگو و اندازه‌های مبل را آماده کرده و برش زده، سپس بدوزید و دوخت کاور بعدی را آغاز نمایید. در‌این حالت، در صورت وجود‌ایراد و نقص در هر مرحله می‌توان آن را به راحتی رفع کرد تا اشتباهات پیش آمده در دوخت کاور مبل بعدی پیش نیاید.

به‌این صورت تمام بخش‌های مبل را با پارچه در نظر گرفته شده الگو و برش خواهید زد و تکه‌های آماده شده را در زمان دوخت می‌توانید به یکدیگر وصل کنید. برای بخش پشت کاور و در دو طرف باید زیپ قرار داده شود. به منظور افزایش زیبایی کار می‌توان از زیپ مخفی استفاده کرد. در نهایت یک کاور زیبا و مناسب خواهید داشت.

 

مقاله پیشنهادی: آشنایی کامل با آموزش دوخت کاور مبل راحتی

آموزش دوخت کاور مبل سلطنتی ژله‌ای

به منظور دوخت کاور مبل ژلاتینی که اصطلاحا کاور ژله‌ای نامیده می‌شود برای پوشاندن مبلمان سلطنتی به دلیل تنوع بالا در آن‌ها و وجود مدل‌های مختلف‌این مبلمان آموزش کامل و جامع در دسترس نیست.

در صورتی که یک خیاط آماتور نباشید به آموزش دوخت کاور مبل ژله‌ای و پلاستیکی نیاز نخواهید داشت و با آموزش دوخت کاور سلطنتی پارچه‌ای می‌توانید یک کاور ژله‌ای نیز بدوزید. اما در صورتی که در‌این زمینه تجربه کافی ندارید، قبل از آغاز کار بهتر است با متخصصین دوخت کاور در شهر کاور مشورت نمایید و راهنمایی‌های لازم را از‌ایشان دریافت نمایید.

دوخت کاور کشی نیز مانند دوخت کاور پارچه‌ای است و تفاوت چندانی با آن ندارد. البته‌این نکته را در نظر داشته باشید که برای دوخت‌این نوع کاور باید یک خیاط حرفه‌ای باشید زیرا کار کردن با‌این نوع پارچه‌ها اندکی دشوار است.

 

 

دوخت کاور مبل سلطنتی پلاستیکی

در صورتی که برای نخستین بار قصد دوخت کاور مبل را دارید توصیه می‌شود کاور مبل پارچه‌ای را انتخاب نمایید. دوخت کاور خیلی ساده نیست. انواع کاور پلاستیکی طراحی شفاف و زیبایی دارند اما ممکن است در زمان دوخت، کار شما اندکی سخت باشد. در صورتی که در کار خیاطی حرفه‌ای و فول هستند برای دوخت کاور پلاستیکی مشکل چندانی نخواهید داشت اما برای دیگر افراد‌این کار خیلی سخت و دشوار خواهد بود. در زمان دوخت پلاستیک خیلی راحت پاره خواهد شد و جای سوزن نیز باقی خواهد ماند. کار با‌این متریال متفاوت است و به تجربه نیاز دارد.

در صورتی که با آموزش ارائه شده در‌این محتوا نتوانستید کاور مبل پارچه‌ای بدوزید اصلا به دنبال دوخت کاور ژله‌ای یا پلاستیکی نباشید. موضوع مهم دیگر در رابطه با دوخت کاور‌این است که برای بار نخست نباید انتظار کاور شیک و زیبا را داشته باشید. به احتمال زیاد کار شما به تمیزی کاورهای آماده نخواهد بود اما در مقابل هنر دست خود شماست. در صورتی که وقت و حوصله‌این کارها را ندارید یک راهکار بسیار ساده برای شما وجود دارد و آن سفارش دوخت کاور به شهر کاور است.

یکی از خدماتی که شهر کاور به مشتریان خود به بهترین نحو ممکن ارائه می‌دهد دوخت انواع کاور مبل می‌باشد. تنها کافی است وارد وب سایت‌این مجموعه شده و سفارش خود را ثبت نمایید.

 

دانلود فایل pdf آموزش دوخت کاور مبل

دیدگاهی در مورد “آموزش دوخت کاور مبل سلطنتی صفر تا صد

  1. محسن خوجینی گفت:

    سلام وقتتون بخیر. امکان سفارش به صورت حضوری هم دارین؟

    1. شهرکاور گفت:

      بله کاربر عزیز امکان خرید حضوری هم داریم شما میتونید ادرس مارو در صفحه تماس با ما مشاهده کنید.

  2. سهیلا گفت:

    کاور مبل هاتون تخفیف داره؟

  3. مینا گفت:

    ممنون بابت سایت خوبتون واقعا من از سفارشم راضی بودم و کاور مبل فیت مبلمانم بود و واقعا قشتگ شد

    1. شهرکاور گفت:

      سلام ممنون از خرید و اعتماد شما کاربر گرامی

  4. رقیه گفت:

    من بچه کوچیک دارم خاستم بدونم چه جنس کاور مبلی سفارش بدم که مایعات ازش رد نشه؟

    1. شهرکاور گفت:

      کاربر عزیز فقط کاور های ژله ای 100 درصد ضد اب هستن ولی اگر پارچه ای مد نظرتون باشه کاور های سه لایه میتونن تا حدی از خیس مبلتون کمک کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *