عمومی

بررسی تفاوت کاور مبل ژله ای و پارچه ای به طور کامل

مهمترین تفاوت کاور مبل ژله ای و پارچه ای

برای خرید  کاور مبل مبل کاور مبل راحتی جذبی ساده کلیک کنید.

تفاوت کاور مبل ژله ای و پارچه ای

امروزه استفاده از کاور مبل رواج بسیار زیادی داشته است به نحوی که به عنوان یکی از متعلقات مبلمان شناخته می شود. استفاده از کاور مبل با مزایای بسیار زیادی همراه می باشد که از مهمترین آن ها می توان به افزایش عمر مبلمان و جلوگیری از کثیف شدن مبلمان اشاره نمود. کاور مبل در بازار از تنوع بالای مدل و جنس برخوردار می باشد که دو سبک اصلی آن کاور مبل ژله ای و پارچه ای هستند. هر یک از این سبک کاورها دارای معایب و مزایای خاص خود هستند.در ادامه قصد داریم تا به بررسی تفاوت کاور مبل ژله ای و پارچه ای بپردازیم.

تفاوت کاور مبل ژله ای و پارچه ای

کاور مبل ژله ای چیست؟

افراد بیشتر به دلیل وجود منبت کاری زیبا روی بدنه اصلی مبلمان سلطنتی اقدام به خرید این نوع مبلمان می کنند. از این رو اگر این منبت کاری ها توسط کاور مبل پوشانده شوند زیبایی آن ها از بین خواهد رفت و نارضایتی افراد را به همراه خواهند داشت. کاور مبل ژله ای علاوه بر محافظت از مبلمان شما از زیبایی آن ها نیز محافظت می کند. برای تولید این نوع کاور مبلمان طلق های شفاف و نرم مورد استفاده قرار می گیرند و با در نظر گرفتن شکل مبل طراحی می شوند. قیمت این نوع کاور مبلمان معقول است و با تعداد نشیمن و کیفیت طلق مورد استفاده رابطه مستقیم دارد.

بررسی تفاوت کاور مبل ژله ای و پارچه ای

کاور مبل پارچه ای چیست؟

تا چندین سال پیش مبلمان به عنوان یکی از کالاهای لوکس منازل محسوب می شدند. این امر باعث شده بود تا افراد روی آن ها حساسیت زیادی داشته باشند و از آن ها به خوبی مراقبت نمایند. برای مراقبت از آن ها اغلب از کاور استفاده می کردند. یکی از انواع کاور مبلمان، کاور پارچه ای می باشد. این نوع کاور به طور کامل روی مبلمان را می پوشاند.

مقاله پیشنهادی: بهترین نوع کاور مبل کشی را بشناسید!

تفاوت کاور مبل ژله ای و پارچه ای از لحاظ کاربرد

کاور مبل ژله ای برای مبلمان استیل سلطنتی مناسب است. از آنجا که جنس آن پلاستیکی است برای استفاده روزانه و مبلمان راحتی مناسب نیست. دوام آن نسبت به کاورهای پارچه ای خیلی کمتر است ولی چون مبلمان استیل سلطنتی کمتر مورد استفاده قرار می گیرند کاور مبل ژله ای برای آن ها مناسب است. کاورهای پارچه ای برای مبلمان راحتی کلاسیک و برای استفاده روزانه مناسب هستند.

تفاوت کاور مبل ژله ای و پارچه ای از لحاظ تنوع

مورد دوم تفاوت کاور مبل ژله ای و پارچه ای تنوع آن ها می باشد. طلقی که برای تولید کاور مبل ژله ای مورد استفاده قرار می گیرد رنگ بندی ندارد. تنها چیزی که مشتری خود می تواند در رابطه با کاور مبل ژله ای انتخاب نماید نواری است که دور کاور دوخته می شود. افراد می توانند رنگ این نوار را متناسب با رنگ مبلمان خود انتخاب نمایند.

اما کاور مبل پارچه ای از لحاظ طرح و رنگ دارای تنوع بسیار زیادی است که می توانند به صورت رنگ متفاوت از رنگ مبلمان خود انتخاب نمایند تا در رنگ مبلمان خود و دکوراسیون منزل تنوع داشته باشند. همچنین می توانند رنگ نزدیک به مبلمان خود انتخاب نمایند تا ترکیب بندی دکوراسیون منزل شان به هم نخورد.

تفاوت کاور مبل ژله ای و پارچه ای از لحاظ میزان پوشش

اصلی ترین تفاوت کاور مبل ژله ای و پارچه ای این است که در کاور مبل ژله ای که جنس آن از طلق و پلاستیک است و دارای نمای شفاف است رنگ مبل، طرح مبل، در مبلمان استیل سلطنتی کنده کاری های مبل بیرون باقی می مانند و تنها به عنوان یک کاور مورد استفاده قرار می گیرند. به این صورت که مبل را کاور کرده اید تا از کثیفی آن جلوگیری به عمل آید ولی همه چیز مبلمان مشخص است.

برای خرید کاور مبل راحتی طرحدار کلیک کنید.

 

اما کاور مبل پارچه ای تمام قسمت های مبلمان را می پوشاند یا بعضی کاور مبل های پارچه ای هستند که بیشتر بخش های مبلمان را می پوشانند و کل مبلمان مشخص نمی ماند. از این رو اگر مبلمان شما آسیب دیده باشد، قدیمی یا کهنه شده باشد و پوست شده باشد که این اتفاق در مبلمان چرمی زیاد اتفاق می افتد. برای این موارد می توان از کاور مبل پارچه ای استفاده کرد که کل مبل را کاور کرده و آن را نو می کند.

تفاوت کاور مبل ژله ای و پارچه ای از لحاظ شستشو

مهمترین تفاوت کاور مبل ژله ای و پارچه ای این است که کاور مبل ژله ای به راحتی و تنها با استفاده از دستمال نمدار تمیز می شوند. معمولا روی آن ها لکی باقی نمی ماند اما اگر لک باقی بماند به راحتی و با استفاده از دستمال نمدار تمیز می شوند اما کاور مبل پارچه ای برای کامل تمیز شدن نیاز به شستشو دارند. اما اگر بخواهیم مقایسه کنیم کاور مبل ژله ای اگر نیاز به شستشو داشته باشند از لحاظ وزن و حجم نسبت به کاور مبل پارچه ای وزن و حجم بیشتری دارند و شستشوی آن ها سخت تر است اما شستشوی کاور مبل پارچه ای راحت تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *