عمومی

آشنایی کامل با آموزش دوخت کاور مبل راحتی

آشنایی کامل با آموزش دوخت کاور مبل راحتی

 

 

دوخت کاور مبلمان یکی از هنرهای ارزشمند در بین خانم‌ها می‌باشد که برای محافظت و مراقبت از مبلمان طراحی شده اند، برخی از افراد تمایل دارند که دوخت کاورها توسط خیاط‌ها انجام شود ولی ما در این مقاله قصد داریم تا به شما آموزش دوخت کاور مبل راحتی و سایر مدل‌های مبلمان را به صورت اختصاصی شرح دهیم تا نیازی به صرف هزینه برای رفت و آمد و آموزش نداشته باشید.

برای آموزش دوخت کاور مبل راحتی مدرن و شیک در کوتاه ترین زمان ممکن، در ادامه با ما همراه باشید و به مطالب ذکر شده دقت لازم را داشته باشید.

همانطور که می‌دانید در عصری که امروزه زندگی می‌کنیم زیبایی دکوراسیون و دیزاین فضاها به ویژه منازل از اهمیت ویژه ای برای تمامی‌افراد برخوردار می‌باشد که وسایل و موارد مختلفی همچون مبلمان، فرش، پرده، ساعت و… در این امر ایفای نقش می‌کنند.

مبلمان به عنوان یکی از کالاهای ضروری برای هر فضا و مکان شمرده می‌شود که برای حوزه نشست افراد ساخته شده اند، به صورتی که افراد با وارد شدن به فضا با چشم‌ها به دنبال مبلمان برای نشستن می‌گردند که سبب شده تا هر روزه خرید مبلمان افزایش پیدا کند.

خرید کاور کوسن در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع کلیک کنید.

اغلب در ساخت مبلمان چوب، پارچه، پشم و پنبه استفاده شده است و به واسطه استفاده از این مواد، مبلمان دارای وزن سنگین هستند که شست و شوی آنها کاری نسبتا دشوار است، از همین جهت محافظت از مبلمان در برابر کثیفی برای طول عمر ماندگار و ظاهر زیبا امری واجب است.

از روش‌هایی که برای محافظت و مراقبت از مبلمان مورد توجه افراد قرار گرفته است، استفاده از روکش مبلمان است که همانند لباس بر تن مبلمان می‌شود و به صورتی ساخته شده است که به راحتی شسته شود.

اغلب افراد به ویژه خانم‌ها گمان می‌کنند که آموزش دوخت کاور مبل راحتی کاری سخت و دشوار است که آن را به خیاط‌ها می‌سپارند، ما در این مقاله مرحله به مرحله دوخت بهترین کاور را به شما آموزش می‌دهیم تا در هزینه‌ها صرفه جویی کنید و در مدل و رنگ دلخواه خود طراحی نمایید.

آشنایی کامل با آموزش دوخت کاور مبل راحتی

شما عزیزان اگر قصد دوخت زیباترین مدل‌های کاور مبلمان را دارید، در ادامه این مبحث با ما همراه باشید تا مهارت‌های لازم را برای یادگیری کسب نمایید.

برای دوخت کاور مبل چه مقدار پارجه نیاز داریم؟

برای پاسخ به این سوال به مقاله مقدار پارچه مورد نیاز برای دوخت کاور مبل چقدر می باشد؟

آموزش دوخت کاور مبل راحتی پارچه ای

  • در مرحله نخست باید پارچه ای مناسب برای روکش مبل تهیه کنید.
  • سپس به صورت دقیق تمامی‌قسمت‌های مختلف مبل را که شامل طول، عرض، تکیه گاه، نشیمنگاه، ارتفاع، پشتی، دسته و…  می‌شود را با استفاده از متر اندازه گیری کنید. (دقت کنید که اندازه‌ها به صورت دقیق باشد تا کاور تنگ یا گشاد نباشد)
  • در مرحله دوم باید اندازه‌هایی را که گرفته اید تبدیل به الگو کنید که برای این امر ابتدا الگو را روی کاغذ بکشید تا از درستی آن اطمینان داشته باشید و سپس روی پارچه پیاده کنید. (دقت کنید که اندازه‌ها یک تا دو سانت بزرگتر از اندازه واقعی باشد زیرا برای دوخت درزها، پارچه کوچک تر می‌شود.
  • در مرحله سوم پارچه‌ها را طبق الگو با استفاده از قیچی تیز برش دهید و سپس با استفاده از نخ و سورن پارچه‌ها طبق الگو به یکدیگر وصل کنید.
  • پس از وصل کردن پارچه‌ها به یکدیگر آن را روی مبل قرار دهید و اندازه‌های کاور را چک کنید، در صورت وجود ایراد با سنجاق مشخص کنید که در مرحله آخر ایرادها را برطرف نمایید.
  • پس از اندازه گیری باید کوک‌هایی را که با نخ و سوزن زده اید زیر چرخ خیاطی قرار دهید و کوک‌ها را بدوزید تا بافت مستحکمی‌داشته باشد.
  • توجه فرمایید که با توجه به علاقه خود می‌توانید انتهای کاور را حاشیه دوزی کنید و این عمل با استفاده از پارچه‌های ریش دار صورت می‌گیرد.
  • لازم به یادآوری است که با توجه به بودجه خود می‌توانید پارچه را از نظر کیفیت خریداری نمایید.

ویژگی‌های کاور مبل پارچه ای خوب

  • دارای قابلیت شست و شو با انواع مواد شوینده به وسیله دست و ماشین لباسشویی می‌باشد.
  • کاور پس از شست و شو دچار تغییر رنگ یا تغییر سایز که جلوه ای زشت ایجاد می‌کند، نمی‌شود.

آموزش دوخت کاور مبل ژلاتینی شیک

کاور مبل مدل ژلاتینی از نمونه‌های پرطرفدار برای روکش مبلمان به منظور محافظت می‌باشد که در طی چند سال اخیر مورد توجه و استقبال عده زیادی از افراد قرار گرفته است و علاوه بر مبلمان راحتی همچنین برای مبلمان سلطنتی، کلاسیک، فانتزی و… مناسب می‌باشد، در ادامه این بخش با ما همراه باشید تا با آموزش دوخت این مدل کاور آشنا گردید.

دوخت کاور مبل راحتی ژلاتینی

  • در خصوص دوخت این مدل از کاور باید عرض کنیم که تمامی‌مراحل دوخت سایر پارچه‌ها را که در بالا شرح نمودیم، شامل می‌شود.
  • نکته ای که باید دقت کنید این است که ژلاتین به جنس پلاستیک ضخیم گفته می‌شود و دوختن این جنس نیاز به مهارت، دقت و ظرافت بالایی دارد، پس تمامی‌مراحل را با دقت فراوان انجام دهید.

بررسی مزیت‌های فوق العاده استفاده از کاور برای مبلمان

  • به صورت کاملا شفاف است و رنگ و مدل مبلمان را پنهان نمی‌کند.
  • از رسیدن هر گونه گرد و خاک، کثیفی و… به بافت مبلمان جلوگیری می‌نماید.
  • دارای قابلیت نوار دوزی با توجه به سلیقه مشتری می‌باشد.
  • در صورت کثیف شدن یا گرد و خاک گرفتن به وسیله یک دستمال خیس، به راحتی پاک می‌شود.
  • دارای قابلیت ضد آب می‌باشند، یعنی در صورت ریختن آب یا نوشیدنی اجازه نفوذ آب را به بافت مبلمان نمی‌دهد.

دوخت بهترین و باکیفیت ترین مدل‌های کاور مبلمان

دوخت کاور مبل راحتی پارچه ای

جالب است بدانید که هر روزه بر تعداد مخاطبان و طرفداران کاور مبلمان افزوده می‌شود که سبب شده تا تولیدکنندگان فعال در این حیطه کاری نیز به افزایش تولید بپردازند و در قیمت‌های مختلف به بازار فروش ارائه دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه آموزش دوخت کاور مبل راحتی، سلطنتی و… و همچنین خرید بهترین کاور با قیمت مقرون به صرفه، بدون خروج از منزل و اتلاف وقت و صرف هزینه هنگفت، هم اکنون می‌توانید مشخصات خود را در ادامه صفحه درج نمایید تا همکاران و کارشناسان ما با شما تماس حاصل فرمایند و ضمن مشورت با آنان در صورت تمایل سفارش دهید و در کوتاه ترین زمان ممکن در محل مورد نظر تحویل بگیرید.

 

دانلود فایل pdf آموزش دوخت کاور مبل

دیدگاهی در مورد “آشنایی کامل با آموزش دوخت کاور مبل راحتی

  1. هلما گفت:

    ممنون بابت کیفیت بی نظیر کاور هاتون. از سفارشم کاملا راضی بودم

    1. شهرکاور گفت:

      ممنون از اعتماد شما مشتریه عزیز

  2. ملیکا گفت:

    اگر کاور مبل ژلاتینی برای مبلمان سلطنتی بخایم هم سفارش رو قبول میکنید و انجام میدین؟

    1. شهرکاور گفت:

      بله عزیزم سفارشتون رو از طریق گفت و گوی آنلاین کنار سایت میتونین ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *