عمومی

درباره نحوه شست و شوی کاور مبل ژله ای بیشتر بدانید

درباره نحوه شست و شوی کاور مبل ژله ای بیشتر بدانید

نحوه شست و شوی کاور مبل ژله ای چگونه است؟

نحوه شست و شوی کاور مبل ژله ای اصلاً کار سخت و پیچیده ای نیست. از آنجا که کاورهای ژله ای ساختار پیچیده ای ندارند، شستن آنها نیز ساده است. کاورهای ژله ای برای محافظت از مبل ها گزینه های بسیار مناسبی هستند. نکته مثبت کاورهای ژله ای نسبت به کاورهای پارچه ای این است که رنگ و طرح مبل را نمی پوشانند. این کاورها جنسی شفاف دارند و روی مبل ها قرار می گیرند بدون این که تغییر بنیادین در ظاهر آنها ایجاد کنند. تنها رویشان را می پوشانند و از گرد و خاک و انواع آلودگی ها از آنها محافظت می کنند.

کاورهای روی مبل به طور معمول به صورت چند مدل هستند. کاورها پیش تر فقط به شکل پارچه ای بودند. اما از آنجا این کاورها همان مشکلات را برای خانواده ها داشتند، نیاز بود تا کاورها در جنس های دیگر نیز تولید شوند. یکی از مشکلات کاورهای پارچه ای انتخاب طرح و رنگ آنها مطابق سایر چیدمان خانه بود.

این کاورها برای خانه های پر رفت و آمد و خانواده هایی که کودک یا حیوان خانگی داشتند اصلاً مناسب نبودند. شست و شوی این کاورها به اندازه نحوه شست و شوی کاور مبل ژله ای راحت بود. اما دشواری های خودش را داشت. بعد از آن هم کاورهای چرمی وارد بازار شدند که مشکلات خود را داشتند.

تمیز کردن آنها به سادگی صورت نمی گرفت و گاهی لکه ها روی آنها باقی می ماندند. اما در نهایت کاورهای ژله ای که به آنها طلقی یا ژلاتینی هم گفته می شود، جایگزین تمام کاورهای دیگر شدند. این کاورها در مجموع از تمام کاورها مزایای بیشتری دارند و به همین دلیل مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته اند. در ادامه درباره نحوه شست و شوی آنها اطلاعات خوبی آورده شده است.

خرید انواع کاور مبل از سایت فروشگاهی شهرکاور

نحوه شست و شوی کاور مبل ژله ای را یاد بگیرید!

درباره نحوه شست و شوی کاور مبل ژله ای به این نکته توجه داشته باشید به دلیل این که جنس آن از طلق است، لکه های زیادی روی آن نخواهد ماند. از آنجا که نمی توان خود مبل ها را به آسانی و سهولت تمیز کرد، استفاده از این کاورها راه نجات بسیاری از خانواده ها است. حتی عمر مبل بدون کاور بسیار کوتاه تر می شود. نشست و برخاست مداوم روی آنها موجب فرسایششان می شود.

در بسیاری از مواقع این لکه ها تنها با یک پارچه نم دار قابل پاک شدن هستند. ممکن است بعضی از مصرف کنندگان این نوع کاورها با لکه ها و کثیفی هایی که در روی نوارهای دور کاورها ایجاد می شود مشکل داشته باشند. این نوارها دور طلق ها دوخته می شوند و برای به هم وصل کردن آنها هستند. وقتی یک مصرف کننده ببیند که علاوه بر خود طلق ها این نوارها هم آنقدری کثیف شده اند و تغییر رنگ داده اند می تواند کاورها را داخل ماشین لباس شویی بیندازد. بهتر است کاورها در دمای 30 درجه شسته شوند.

شست و شوی کاور مبل

 

در واقع، می توان گفت یک نحوه شست و شوی کاور مبل ژله ای استفاده از ماشین لباس شویی است. می توان یک تا دو بار در سال برای شستن کاورها از همین روش استفاده کرد. یکی از مزیت این کاورها این است که بعد از شست و شو به اتوکشی نیازی ندارند و بعد از خارج شدن از لباس شویی و خشک شدنشان می توان آنها را دوباره روی مبل ها کشید و از تمیزی آنها لذت برد. کاورها بعد از شستن چروک نخواهند شد و مثل روز اولشان صاف و شکیل هستند. کاورهای پارچه ای ممکن است چروک شوند و برای صاف کردن نیاز به اتوکشی دارند.

مزایای استفاده از کاورهای مبل ژله ای

شست و شوی کاور مبل که به صورت ژله ای هستند اصلاً با دشواری همراه نیست، همین مسئله یکی از مزایای استفاده از این کاورها است. از دیگر مزایای آن می توان به محافظت عالی آنها اشاره کرد. یک محافظ خوب عمر مبل ها را به راحتی افزایش می دهد. این روکش ها با توجه به جنسشان هیچ خوراکی و نوشیدنی را به خود جذب می کنند. همچنین، گرد و خاکی که روی آنها می نشیند با یک دستمال نم دار به سرعت تمیز می شود. در ضمن، انواع آلودگی ها از جمله شوره سر، ذرات موجود در هوا نیز اصلاً روی این کاورها ماندگاری ندارند و خیلی زود تمیز و محو خواهند شد.

از آنجا که نحوه شست و شوی کاور مبل ژله ای ساده و بدون دردسر است، بسیار مناسب افرادی است که حیوانات خانگی دارند. سگ ها و گربه ها با رفت و آمد در خانه مویشان همه جا می ریزد و مبل ها هم از دست موهایشان در امان نخواهند بود. کسانی که مجبور شده اند به خاطر پنگول کشیدن گربه ها روی مبل ها آنها را عوض کنند و این تجربه را داشته اند، می دانند که این کاورها به طرز معجزه آسایی مبل ها را از دست حیوانات خانگی نجات می دهد. درباره افرادی که کودک و خردسال در خانه دارند نیز همین مسائل صدق می کند.

یکی دیگر از مزایای این کاورها مقاومت بالای آنها است. به دلیل داشتن جنس پی وی سی و استحکامشان ضد خش هستند و در طولانی مدت در ظاهر آنها تغییری ایجاد نخواهد شد.

مقاله پیشنهادی: مزایای انواع کاور مبل

مزایای استفاده از کاور مبل ژله ای

معایب استفاده از کاورهای مبل ژله ای

هر چند نحوه شست و شوی کاور مبل ژله ای ساده است، اما استفاده از این کاورها معایب کمی را هم به همراه دارند. یکی از این معایب تعرق آنها است. این کاورها ممکن است علاوه بر فصل تابستان در فصل زمستان نیز با نشستن و برخورد بدن روی آنها عرق کنند. البته کاورهای با کیفیت ممکن است تا حدودی این مشکل را نداشته باشند. یکی دیگر از معایب استفاده از این کاورها تغییر رنگ آنها بعد از شست و شویشان است.

این کاورها ممکن است بعد از این که از داخل لباس شویی خارج شدند رنگشان کمی کدر یا زرد شود. البته کاورهای با کیفیت می توانند شفافیت خود را در تمام مواقع حفظ کنند. کمی دقت در شست و شوی این کاورها این مشکل را مرتفع خواهد کرد. با وجود تمام مزایایی که دارند، کنار آمدن با این موارد کاری غیر ممکن نخواهد بود.

مقاله پیشنهادی:‌ نحوه شست و شوی کاورمبل پارچه ای به چه شکل است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *