عمومی

نحوه شست و شوی کاور مبل پارچه ای به چه شکل است؟

نحوه شست و شوی کاور مبل پارچه ای به چه شکل است؟

نحوه شست و شوی کاور مبل پارچه ای

نحوه شست و شوی کاورمبل پارچه ای به جنس پارچه ای که در آن به کار رفته است بستگی دارد. خانم های خانه دار در هنگام تهیه کاور مبل همیشه به نحوه شست و شوی آن فکر می کنند. در برخی از خانه ها نیاز است که کاورها به طور مداوم شست و شو شوند. اما جنس برخی کاورها در مقابل شست و شو مقاومت زیادی ندارد. در هنگام شست و شوی کاورهای مبلی کافی است به چند نکته مهم توجه شود. همین نکات موجب می شود که عمر کاورها بیشتر از آنچه به نظر می رسد طولانی شود. در ادامه نکات خوبی درباره شست و شوی کاورهای پارچه ای آورده شده است.

نکاتی درباره کاورهای مبل پارچه ای

بعد از این که درباره نحوه شست و شوی کاورمبل پارچه ای دانستید، خوب است که درباره خود این کاورها اطلاعات بیشتری به دست آورید. همه می دانیم که دلیل استفاده از کاورهای مبل، کثیف و لکه دار نشدن روکش اصلی مبل است. از آنجا که استفاده مداوم از مبل ها آنها را خیلی زود کثیف و فرسوده می کند، روکش می تواند از این مشکلات جلوگیری کند. اما اگر بنا باشد که خود کاورها هم مشکلاتی را داشته باشند و شست و شوی آنها سخت باشد، خانم های خانه را از داشتن کاور منصرف خواهد کرد.

استفاده از کاورهای مبل پارچه ای دارای مزایایی است که از آن دست می توان به این نکته اشاره کرد که برای هر نوع مبلمانی کاربرد دارد. یکی دیگر از مزایای آنها این است که با انتخاب یک طرح پارچه زیبا و مناسب می توان یک تغییر اساسی در رنگ و دکوراسیون خانه ایجاد کرد.

کاورها اگر از جنس خوبی باشند، عمرشان طولانی خواهد بود. اما علاوه بر جنس، کسب اطلاعاتی درباره نحوه شست و شوی کاورمبل پارچه ای نیز مهم است. یعنی شست و شوی اصولی بر عمر آنها خواهد افزود. یکی دیگر از مزایای آنها تنوع رنگ و مدل در کاورهای مبل پارچه ای است.

یعنی هر چقدر هم که سخت گیر باشید، به طور حتم کاور مطابق با سلیقه شما در میان آنها یافت خواهد شد. برخی از کاورها به صورت یک تکه هستند و برخی دیگر نیز چند تکه اند. در زمان تهیه کاور مبل علاوه بر مدل آن به جنس آن نیز باید توجه شود. پارچه های بی کیفیت در اثر شست و شو هم ممکن است خیلی زود خراب شوند، حتی اگر تمام اصول شست و شوی کاور مبل را درباره آنها به کار ببرید. هم این که ممکن است آب بروند و کوتاه شوند و اندازه آنها تغییر کند و دیگر برای مبل قابل استفاده نباشند.

پارچه های کشی به دلیل خوش فرم بودن برای مبل ها خیلی طرف دار دارند، اما نحوه شست و شوی کاورمبل پارچه ای که به صورت کشی است اصول خاص خود را دارد.

نحوه شست و شوی کاورمبل پارچه ای

برای خرید کاور مبل راحتی و کلاسیک در طرح ها و رنگ های متنوع کلیک کنید.

نحوه شست و شوی کاور مبل پارچه ای و انواع آن

شست و شوی کاور مبل باید با رعایت برخی از اصول صورت گیرد. هر کاور مبلی نکات مربوط به خود را دارد. به عنوان مثال، از آنجا که در بافت پارچه هایی که برای دوخت کاورهای جذبی به کار می رود کش وجود دارد، به همین دلیل برای شست و شوی هر مدلی از این نوع کاورها، چه مدلی که استرچ باشد و چه مدلی که جنس مخمل کشی دارد، باید از آب ولرم رو به سرد استفاده شود. دمای مناسب شست و شو برای این نوع پارچه ها 30 درجه است. به این ترتیب، کشسانی پارچه بیشتر نخواهد شد و به اصطلاح بعد از شسته شدن شل نمی شود.

این کاورها بعد از شست و شو نیاز به اتوکشی ندارند و به هیچ عنوان چروک نمی شوند. همچنین، در برابر شست و شو مقاومت بالایی از خود نشان می دهند و به همین دلیل برای خانه هایی مناسب هستند که کودک وجود دارد و خانم خانه مجبور است به هر علتی کاورهای لک شده و کثیف شده را بشوید. این کاورها به سادگی خراب نمی شوند و با شسته شدن در ماشین لباس شویی آسیبی به آنها وارد نخواهد شد. در خانه هایی که حیوان خانگی وجود دارد نیز این کاورها می تواند مناسب باشد. البته بهترین گزینه برای چنین خانه هایی کاورهای مبل ژله ای است.

شست و شوی کاور مبل copy

مقاله پیشنهادی: درباره نحوه شست و شوی کاور مبل ژله ای بیشتر بدانید

نحوه شست و شوی کاورمبل پارچه ای برای تمام کاورها به یک شکل نیست. به عنوان مثال، برای شست و شوی کاورهای مبل وارداتی ترک باید به یک شکل دیگر عمل شود. در 99 درصد این پارچه ها نیز کش استفاده شده است و برای شستن آنها نیز باید از آب ولرم با دمای 30 درجه استفاده شود. شستن آنها با ماشین لباس شویی هیچ موردی ندارد و به تمیز شدن آنها منجر خواهد شد و تمام لکه ها از بین خواهند رفت.

یک نوع دیگر از این کاورهای پارچه ای کاورهای مبل سه لایه دکوراتیو هستند. این کاورها به دلیل ضخامت و زیبایی که دارند در میان مصرف کنندگان طرفداران زیادی دارند. در شست و شوی آنها باید نکات مهمی در نظر گرفته شود تا با یک بار شستن آسیب های جدی به آنها وارد نشود. در این نوع کاورها، جنس الیاف به کار رفته در آنها بیش از هر چیز اهمیت دارد.

نحوه شست و شوی کاورمبل پارچه ای که سه لایه داشته باشد متفاوت از کاورهای دیگر است. به دلیل این که در ساخت لایه وسط کاورهای مبل های سه لایه دکوراتیو از الیاف استفاده شده است، شست و شوی آنها با دمای آب 30 درجه در لباس شویی بسیار مناسب است. این کاورها به خشک شویی و اتوکشی نیازی ندارند. جنس الیاف به کار رفته در این کاورها اهمیت خاصی در شست و شو دارد. در صورتی که جنس الیاف با کیفیت باشد، بعد از شسته شدن گلوله گلوله و جمع نخواهد شد.

اما اگر الیاف استفاده شده در کاورهای مبل سه لایه کیفیت خوبی نداشته باشد، حتی بعد از یک بار شست و شو هم ممکن است دچار آسیب های جدی شود. پارچه ها جمع می شوند و حتی ممکن است در بعضی بخش ها این الیاف پاره پاره شود. توجه به جنس و کیفیت این کاورها در زمان تهیه در شست و شوی آنها مؤثر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *